Samling for kommunikasjon- og myndighetsansvarlige: Sosiale medier-spesial

Hvordan kan virksomheter bruke sosiale medier til å formidle kunnskap og engasjement rundt klima- og naturomstillingen i norsk næringsliv? Vi inviterer hele Skift-nettverket til en SoMe-spesial hos Posten 5. september.

05 sep. 2024
09:00 - 12:00
Del:

Velkommen til SoMe-spesial for alle interesserte i Skift-nettverket!

5. september inviterer fagnettverket for kommunikasjon og myndighetsansvarlige til en SoMe-spesial. Denne gangen ønsker vi å invitere bredere ut i nettverket til alle som vil lære mer om hvordan sosiale medier kan bidra til en større impact i det offentlige ordskiftet.

Formålet med samlingen er å sette fokus på hvordan Skift som nettverk kan bruke sosiale medier til å formidle kunnskap og engasjement rundt klima- og naturomstillingen i norsk næringsliv. Vi skal lære mer om trender og utvikling innen sosiale medier, og hvilke plattformer som er relevante for god bærekraftskommuniksjon. I tillegg skal vi dele beste praksis og erfaringer, og bli inspirert av flere dyktige profiler som jobber med sosiale medier på ulike måter.

Dette er en god anledning til å lære mer om kraften til digital bærekraftskommunikasjon, og få med seg noen gode triks i lomma!

Program

08:45 Mingling

09:15 Velkommen

  • Dagens agenda v/ Marie Loe Halvorsen, næringspolitisk direktør i Elektroforeningen

09:20 Introduksjon med Posten

  • Hvordan jobber Posten med sosiale medier

09:40 Bærekraft og sosiale medier, bestevenn eller verste mareritt?

  • Trender og utvikling i digital bærekraftskommunikasjon v/Marie Nygaard Sørlien, seniorrådgiver i Pressure

10:10 Hvordan skape engasjerende innhold og nå bredt ut

  • Strategien bak Framtiden i våre hender sin kommunikasjon v/ Olav Edland-Gryt, kommunikasjonsrådgiver og Anja Bakken Riise, leder i Framtiden i våre hender

10:40 Pause

11:00 Eksempler fra medlemmer med ulike SoMe-perspektiver

  • Sosiale medier hos Fremtind v/ Alexander Kielland Krag, sosialemedier ansvarlig hos Fremtind
  • Hvordan være LinkedIn-ambassadør for bærekraftsarbeidet til virksomheten? v/ Ingvild Wang, seniorkonsulent i Rambøll
  • Hvordan bruke sosiale medier til forskningskommunikasjon v/ Audun Farbrot, seniorrådgiver innen strategisk kommunikasjon hos AHO

11:45 Oppsummering og diskusjon

  • Hvordan kan Skift som nettverk bruke sosiale medier til å mobilisere et felles budskap? v/ Skift

12:00 Ferdig

Vi gleder oss til å se dere!

NB! Dette møtet er kun for medlemmer i Skift. Påmelding og registrering her. Arrangementet kan også følges digitalt.

For spørsmål, kontakt